Permulaan Tanpa Penghujung

Blog adalah tempat untuk aku mengeluarkan bicara hati yang mampuku luahkan..bukan semua kerana rahsia adalah pasti.. Di sini juga tempat untuk aku meluahkan pandanganku untuk dikongsi bersama kalian.Dasarilah kisahku dan lontarkan untaian kata agar nikmat kehidupan sentiasa mencongak.

Saturday 12 September 2009

~Melakar Cinta Firdausi~


Al-Mubaraq mulai meniggalkan jejak-jejak kerinduan buat para muslimin dan muslimah yang mencintainya..Sesungguhnya Al-Mubaraq ini bulan ummah...Sempena bulan yang mulai yang kian menghilang ini,bulan kerendahan hati ini..aku ingin berkongsi sedikit cerita tentang Melakar Cinta Firdausi..

Kalau kamu semua mengikuti blog aku dri post pertama..pasti kamu tahu ttg aku.. Novel..ya..H------ dan novel tk dapat dipisahkan.. Petang td,lepas aku hantar assignment Discourse Analysis kt bilik Dr Hasmidar..aku langsung ke Kedai Mahasiswa.. niat hati nk bli bku Pragmatic..tp bajet terlebih lari sgt..hurmm...jadi aku habiskn duit aku yg mmg dah nak habis ni dgn membeli 2 buah buku...Mind set aku kalau aku masuk kedai buku..walaupun tkde buku yg aku cari..kalau nk keluar dr kedai buku tu..mst beli buku sekurang2nya sebuah..hohoho..so, jgn bg aku nampak kedai buku la.. Kak n dlu, kalu kami pg jalan2, dia mst tarik aku klau aku nk lalu kot kedai bku..adeh..ni lg satu masalah aku..selain terlalu obses dgn anime jepun,aku obses dgn buku dan lg obses dgn nature..klau aku tk dpt 3 bnd ni time aku nak..rsa mcm hari aku tk lengkap..

Berbalik kpd Melakar Cinta Firdausi ni..td masa dalam Kedai Mahasiswa tu..dr pkul 2 sampai kat pkul 4 aku dok bertapa kt situ..hurm..klau ikut hati nk je aku borong buku2 kt situ..tp tkde ting2 la plak..plan B aku td igt nk bli buku Bahasa Melayu Karangan Universiti..tp, sb lma sgt dok dalam KM tu..terjumpa bku ln..Plan C aku plak nk bli bku motivasi..ehehe..lgpun aku dh nk abis study..so aku igt nk persiapkn diri dgn kematangan la..hurm..tp tkde plak bku yg aku nk tu..maka,lahirlh plan D..hehe..aku dok bertapa plak kt rak2 novel..Tp dalam KM ni sebenarny tk byk novel2 yg aku minat..Utk pengetahuan kamu semua..jgn igt mentang2 la aku mnt baca novel, semua novel yg menenggelamkan realiti.. HUrm..novel2 aku semuany..majoriti kwn2 aku tk nk baca sb..bukan pasal percintaan berlainan jantina..tkde romantikus.. novel aku byk berunsurkan ketuhanan, mistik dan thriller..gerne yg hyper berat2 la katakan...Jadi menampung keberatan gerne2 novel pilihan aku ni, maka terselitla hobi plan B aku..ehehe..baca manga dan tgk anime movies.. Tahun ni saja..dah beratus duit aku abis semata2 bli novel..semester lepas saja..dh berapa buah novel aku kumpul..

Kembali semula kpd Melakar Cinta Firdausi..sebenarnya aku bru mula nk baca..tk sempat nk bca lg td..letih..novel ni sgt bagus setakat yg aku dh baca ni..jiwa kental,unsur2 ketuhanan yang tinggi dan yg penting JIHAD..Insyaallah aku akan cuba hbiskan malam ni jgk..hurm..satu lg lupa nk bg tahu..novel aku betimbun sebab aku beli novel pagi..malam tu mst dh habis baca..so esok2 aku beli lg..Aku tak suka la pulak baca novel bertangguh2..tk best..Insyaallah, selepas aku hbis baca nanti, aku akn postkan kisahnya..tp nasihat aku,kamu semua belilah..bagus kandungannya..

...Melakar Cinta Firdausi...
Cinta ketuhanan itu mesti melebihi cinta kamu pada pasangan kamu..
Serangai doa dari aku dalam mencari CINTA yang suci dan kudus..
"Ya Allah, kurniakanlah aku cintamu (cinta Allah sebagai cinta yang hebat, paling tinggi). Kemudian kurniakan kepadaku cinta orang yang cinta kepada-Mu. Hadirkanlah aku cinta yang menghadirkan kepada cinta_mua ya Allah dan ya Allah,semoga cinta-Mu itu lebihku dambakan daripada seteguk air yang dingin"
Amin...

No comments: