Permulaan Tanpa Penghujung

Blog adalah tempat untuk aku mengeluarkan bicara hati yang mampuku luahkan..bukan semua kerana rahsia adalah pasti.. Di sini juga tempat untuk aku meluahkan pandanganku untuk dikongsi bersama kalian.Dasarilah kisahku dan lontarkan untaian kata agar nikmat kehidupan sentiasa mencongak.

Thursday 3 September 2009

Entah ke berapa kali..

Blog atau blogger...aku pun tk ingat blog ni ntah yg ke berapa kali aku buat.. seingat aku..aku start buat blog ni sejak aku amik paper PGT201e dlu..huhu..dan juga..aku mula berangan nk bt blog lepas aku bca novel Zahra de Tegris... Ntah berapa kali aku khatam novel tu..aku sendiripun tk tahu..(kn bagus klu aku khatam al-quran berkali2)... Sebut pasal khatam2 ni..mengingatkan aku pada seorang teman.. dia pun hantu novel cm aku gak.. dia pnh gtau aku..time cti2 panjang, dia mst lepak kt bilik dok bca nvel tok entah keberapa kali..hurmmm.. tang dok syok bca novel2 tu, bapak dia muncul n cakap...
"daripada hang dok baca novel, kn lbh baik klau hang baca kitab2 agama ke, quran ke..ada la jugak ilmunya hang dapat. ni dok baca novel...ntah apa2 hang dapat. Perabis duit aku je.."
Hehehe...mak aku pun pnh ckp cm tu kat aku..ntah berapa kali ntah..aku pun tk igt dah..
Nak bt cm mn mak..dah anak mak yg sorang ni mg hantu novel..hehe..(ikut mak kot).. Aku ingat lagi..novel pertama yg aku dpt n baca..Manisnya Ulang Tahun karya Hizairi Othman.masa tu aku dalam darjah 3..mak yang belikan sempena besday aku..huhu..(kan aku cakap..ikut mak..hehe) 1st time aku baca,mg tk paham apapun..mau tknya..masa tu aku bru 9 thn..masih berhingus lg org ckp..tk kira abis la gak aku bca..pastu..aku bca lg..n lagi..n lagi.. untill aku betol2 paham..masa aku darjah 6, aku dh bole pham citer tu..time tu gak la dok heboh2 Hizairi ilang..(kot2..aku lupa la..) Masa aku tau dia ilang..aku mg sedey sgt sb dia novelis pertama aku kenal dlm dunia penulisan..huhu..
Pastu, masa aku darjah 6 gak, aku start bca novel2 yg berat2..Aku amik nvel mak zmn2 dia stdy dlu..nk tau nvel apa?hehe..HARTINI..karya Usman Awang..huhu..nvel aku bca tu, tlis dlm ejaan Melayu lama..huhu..tlisan zaman2 70an..tp..aku boley paham..wahahaaha..(minat katakan..)
Sedey ooo..klau korang nk tau citerny..korang cari la kt pasaran(tu pun klau ada lg)... novel ni pun..entah berapa kali aku baca...
Ok la..full stop..masa tok solat subuh..hehe...

No comments: