Permulaan Tanpa Penghujung

Blog adalah tempat untuk aku mengeluarkan bicara hati yang mampuku luahkan..bukan semua kerana rahsia adalah pasti.. Di sini juga tempat untuk aku meluahkan pandanganku untuk dikongsi bersama kalian.Dasarilah kisahku dan lontarkan untaian kata agar nikmat kehidupan sentiasa mencongak.

Saturday 26 September 2009

~Sendiri~

Apa akan jadi saat hati yang berbicara? masih waraskah fikiran dalam menlakukan pertimbangan? Aku sendiri tidak pasti jawapannya..tapi aku rasa aku sekarang ini..sedang membiarkan hati berbicara...akalku tewas dalam mencari kekuatan..

Menjelang Syawal ke4, kawan baik aku akhirnya menjadi milik orang..walaupun belum secara mutlak lagi..aku dah rasa kehilangan..ye la..klo sebelum ni..bila aku balik kampung..kami enjoy2..lepak sana sini..tapi sekarang makin susahla jawapnya.. nanti klo dia dah jadi milik orang yang sah..lagi sunyi aku..ni yang buat aku nak nangis nih..wa.... mana tak nya..kami kawan sejak zaman bien lg..huhuhg..kita orang sekelas sekaj darjah 2..sampai la form 5...bayangkanla..berapa tahun tuh wei...berkongsi makan,minum...siap kongsi bantal lg weh..ehehehehe... Dalam bahasa Red Indian..seseorang digelar friend apabila..seoaran teman tu..sanggup berkongsi suka duka bersama..sanggup menggadaikan nyawa demi temannya..dalam bahasa melayu..seseorang digelar sahabat apabila mereka saling bersama..baik dalam keadaan gembira ataupun sedih..setia walau dalam apapun keadaan yang melanda..tidak pernah goyah walau badai apapun yang melanda..walau taufan apapun yang menjengah..oleh itu.. di sini aku ingin mengumumkan dengan seikhlas hati..setulus bait-bait kalam..bahawa TUAN MASLIZA BINTI TUAN LONG adalah..FRIEND aku..dan SAHABAT aku..

Kenduri pada 4 Syawal aku pergi ke rumah dia sensorang..sebab mak aku pergi rumah beraya kat rumah member dia..akak aku pun join sekali..takpelah..sebenarnya..pada hari ini..berlangsungnya kenduri kakak sahabat aku..kak cik..nama dia sempena nama lagenda Pulau Langkawi...hehe.. Cantik kak cik aku tengok..hehehe..pas tu aku pun berborak la dengan member aku nih...haha...yang kelakarnya..tunang dia si zai tuh pi beli cincin saiz 6..padahal member aku dah cakap saiz 7..so..masa nak sarung cincin malam tu...tepaksa la member aku tanggalkan cincin jari kanan dia...sebab..kat jari manis belah kiri dia..dah tersarung cincin merisik..huhu..tu satu hal..cincin merisik dengan cincin bertunang dia plak..klo tak teliti betul2 memang sama..mau tk geram member aku ni..hehe...so sekarang ni..dia terpaksa pakai 2 cincin kat jari manis belah kiri dia...sebab belah kanan dah tersedia 2 cincin...cincin sape tkleh gtau..hehe...member aku ni ala2 playgirl sikit.buahahahah...kat sini boleh je aku nak kutuk dia...

Hurm...okla..lain kali aku bercerita lagi...kenangan2 aku pada syawal 1430H ini... got to go..times up..tata..

...dan semoga yang beroleh pasangan hidup kini..kekal berbahagia hingga ke syurga..
Amin....

No comments: