Permulaan Tanpa Penghujung

Blog adalah tempat untuk aku mengeluarkan bicara hati yang mampuku luahkan..bukan semua kerana rahsia adalah pasti.. Di sini juga tempat untuk aku meluahkan pandanganku untuk dikongsi bersama kalian.Dasarilah kisahku dan lontarkan untaian kata agar nikmat kehidupan sentiasa mencongak.

Monday 30 August 2010

~My Inner Otaku~

 Assalamualaikum...

  As always, i would like to greet you all with salam assalamualikum.....

   Malam  pagi ni, aku terasa nak mengepost blog aku dengan sesuatu yg ramai orang tak tahu inner aku.. so posting aku kali ini bertemakan ke-otaku-an aku..hehe... Word otaku ni merupakan perkataan Jepun yang menjurus kepada mania@kegilaan@habit@addicted... begitulah yg aku ingat dan paham sikit2 maksud otaku ni... Pendek kata, contohnya kalo korang otaku kat motoGP, korang akan tahu, ingat dan sanggup berhabis duit, tak tido, tak makan semata-mata untuk memenuhi kegilaan korang tu.. Begitulah dengan aku...aku sangat otaku terhadap manga,anime dan cerita or lagu korea... tapi tahap keotakuan aku paling teruk dengan manga Jepun.. Mana-mana web yang aku jumpa untuk memenuhi kegilaan aku ini, semuanya berbasikal bermotto 
 "Feed Your Inner Otaku" (gapo?) buwahahahaah......Mengikut pentafsiran aku..otaku otak aku memang Dasar Pandang Ke Timur....hurm.... Dan otaku otak-aku makin menjadi-jadi sejak dah nak balik raya ni.. Jumaat sampai Ahad aku tak pergi ke mana-mana,( kecuali p bazar petang tadi )...melainkan berteleku atas katil dok tengok cerita animal anime..( gapo? ) ... Kalo bab perabis duit plop, tok sah cakap la, sape yang tak membebel kat aku pasal keotakuan aku ni???? Kecuali mak je yang tak tahu betapa buruknya habitat habit anak dia sorang ni....( sori mak ).. Rumate aku, kak Nad dah tak boleh nak cakap apa dah kat aku...dari aku 1st year sampai la final year ni...memang aku ni mat minah gian dengan manga jepun... Hai la jepun, penulis manga korang memang mat2 dan minah2 top la....aku boleh bagi tabik springx1000....hehe.. Masa end of 2rd year aku, sekotak besaq aku bt balik manga....punya la aku simpan elok2, alih2 time aku tkde kat rumah, kakak aku terjumpa rahsia aku ni...huhu..jenuh jugak la telinga aku ni terpaksa mendengar leteran akak aku tu...paham2 je la, perempuan ni, klo dah berleter susah nak berhenti... Ni aku dok menaippun still bertemankan lagu2 nihhon.. Bagi orang lain aku tak tahulah, tapi bagi telinga aku, sangat sedap mendengarnya seperti makan puding roti or puding jagung...waaa.....~nyam3~

    Nak dijadikan keotakuan aku malam ni...aku dok sambung tengok satu anime oleh penulis yang amat aku chentai...sape lagi klo bukan Obata Yuuki....huwaaaaaaaaaa..She such as a damn good writer/drawer manga... Satu2nya cerita yg berjaya membuat aku Google segala2nya tentang cerita dia adalah Bokura ga ita a.k.a We Were There.... with a bombastic song in anime version... Cuma jalan ceritanya bukanlah terlalu happy ending...well, even aku agak sebak dengan ceritanya, kadang2 logik akal aku memang menolak cerita yang sentiasa dengan happy ending...klise sangat la...dah lama aku baca manga BGI ni..cuma sedikit terbantut bila web yg aku selalu buka tu suspended.... tapi nasib baik jugalah rumate aku ni ada adik yang tergolong dalam golongan aku....hehe.. he gave me some sort of url that i can watch most popular anime... adalah dalam ++100 anime...termasuklah Bleach, Naruto dan sebagainya...( malas nak taip sebab banyak sangat ).. Aku palig suka manga2 terbitan Shogakukan inc... manga depa memang masyuk....duitpun agak masyuk jugalah... tapi average harga manga kat Malaysia ni sekitar RM6.50 dengan RM7.50 je...( tapi klo sekali beli 3,4 buah sekali harung botak jugakla ) . Berbalik kepada cerita BGI tadi ( Usami Maki pun best cerita n draw dia).. Disebabkan dah lama aku baca BGI ni, maka aku tak berapa ingat ending dia, kalo tak silap aku happy ending even happy dalam sad... tapi bila aku tengok anime..sah memang sad ending... Kalo korang nak dengar lagu2 dari cerita ni..bolehla google..

Opening Theme:
"Only You..." by Mi

Ending Themes:
"Aishiteru  by Mi
"Koko ni ite" by Kaori Asou
"Sunset" by Mi
"Suki dakara" by Izumi Katou
"Futari no Kisetsu ga" by Nozomi Sasaki
"Utsukushisugite" by Izumi Katou
"Kimi ga iru" by Izumi Katou
"Merry Go Round" by Nozomi Sasaki
"Kotoba" by Izumi Katou 

Dari kiri : Yamato, Nana,Yano . Take
     

Yano n Nana



p/s: aku dah ngantok sangat..so ni jelah cerita yg sempat aku post...jumpa next time....


No comments: