Permulaan Tanpa Penghujung

Blog adalah tempat untuk aku mengeluarkan bicara hati yang mampuku luahkan..bukan semua kerana rahsia adalah pasti.. Di sini juga tempat untuk aku meluahkan pandanganku untuk dikongsi bersama kalian.Dasarilah kisahku dan lontarkan untaian kata agar nikmat kehidupan sentiasa mencongak.

Monday 11 October 2010

~Andai ini takdir-Nya~

Alhamdulillah....aku diberikan kesempatan untuk kecewa buat kali kedua.... Satu-satunya  sang Adam yang pernah bertaut di hatiku sejak aku bergelar pelajar universiti.... Saat mengetahuinya...aku jadi kelu...minda jadi beku...hati aku....aku tidak tahu apa rasanya...biarlah hanya alam maya ini yang mengetahui kecewa hatiku... Allah... kini Kau mula menguji hatiku pada kaum yang bernama Adam...Kau mula membenihkan perasaan ingin disayangi untuk melengkapkan lumrah hidup seorang Hawa.... Ya Allah....Kau tabahkanlah sekeping daging ini...Ya Allah... jika dia untukku...baik bagiku...dan agamaMu...kau dekatkanlah dia denganku...satukanlah hati kami ya Allah....Ya Allah...yang Maha Pengasih, Maha Penyayang dan Maha Pelindung... seandainya dia bukan untukku...kau jauhilah dia dariku ya Allah...Kau lindungilah seketul daging ini dari berbirat luka Ya Allah...sesungguhnya aku ini hambaMu yang kerdil ya Alla....Kau bantulah aku melupakannya Ya Allah..hanya padaMu tempat aku mengadu... walaupun aku ini antara hambaMu yang lalai... Ya Allah...Kau kuatkanlah sekeping hati ini dari terus terluka ya Allah.... sesungguhnya aku perlukan kekuatan dariMu ya Allah...ya Zaljalla....Amin.....

No comments: